جهانی علم

این وبلاگ پیرامون موضوعات موبایل و کامپیوتر و ویندوز و ویندوز 10 و آموزش نرم افزار فعالیت خواهد کرد

جهانی علم

این وبلاگ پیرامون موضوعات موبایل و کامپیوتر و ویندوز و ویندوز 10 و آموزش نرم افزار فعالیت خواهد کرد

این وبلاگ پیرامون موضوعات موبایل و کامپیوتر و ویندوز و ویندوز 10 و آموزش نرم افزار فعالیت خواهد کرد

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ساخت پک pack استیکر تلگرام و اد کردن استیکرهای بعدی

امروز می خواهم یه مطلب درباره تلگرام به کاربران محترم تقدیم کنم. شاید سوال خیلی ها این است که چگونه پکیج استیکر بسازیم و استیکرهای بعدی را چگونه ادد و اضافه کنیم.

برای ساخت پک استیکر به بوت @Stickers نیاز داریم و یا از این لینک Stickers می توانید دسترسی پیدا کنید. بعد از ورود به صفحه ی این بوت تلگرام شروع به ساخت پکیج استیکر می کنیم ، به مجرد ورود با پیامی شبیه تصویر زیر روبرو خواهید شد.

@Stickers

@Stickers

طبق روال برای شروع کار /start را باید فرستاد که پیامی مثل پیام زیر برای شما ارسال خواهد شد؛

Hello, I’m the Sticker Bot! I can create sticker packs from pictures and give you some usage stats for your stickers. Use these commands to control me:
/newpack – create a new sticker pack
/addsticker – add a sticker to an existing pack
/delsticker – remove a sticker from an existing pack
/ordersticker – reorder stickers in a pack
/stats – get stats for a sticker
/top – get top stickers
/packstats – get stats for a sticker pack
/packtop – get sticker packs top
/cancel – cancel the current operation

برای ساخت پک استیکر تلگرام /newpack را که در حقیقت گزینه اولی است می زنیم که بعدش با پیام زیر روبرو خواهیم شد؛

Yay! A new stickers pack. How are we going to call it? Please choose a name for your pack.

بعد از آن یک نام برای پک استیکر خود انتخاب می کنیم مثلا من این “sheklakha” را انتخاب کردم سپس پیامی مثل پیام زیر ارسال خواهد شد؛

Alright! Now send me an emoji that corresponds to your first sticker.

You can list several emoji in one message, but I recommend using no more than two per sticker.

حالا یک شکلکی که متناسب با استیکرهای شماست را انتخاب کرده از قسمت اموجی و بفرستید که من 😃 را فرستادم سپس دوباره پیامی شبیه زیر برای شما ارسال خواهد شد؛

Thanks! Now send me the sticker. The image file should be in PNG format with a transparent layer and must fit into a 512×512 square (one of the sides must be 512px and the other 512px or less).

The sticker should use white stroke and shadow, exactly like in this .PSD example https://telegram.org/img/StickerExample.psd.

I recommend using Telegram for Web/Desktop when uploading stickers.

که در واقع سایز استیکرها را برای ما مشخص می کند که باید چقدر باشد و یک نمونه هم برای ما نشان می دهد و در خط آخر نیز پیشنهاد می کند از تلگرام وب یا دسکتاپ استفاده کنیم.

حالا یکی از استیکرهای خود را بفرستید از طریق سنجاقی که به اسم File هستش تا به شما تبریک بگوید مثل پیام زیر؛

Congratulations. You now have 1 stickers in your pack. To add another sticker, send me the next emoji.

When you’re done, simply send the /publish command.

حالا عبارت /publish که در متن پیام هست را بزنید بعد از شما می خواهد که یک نام کوتاه برای درست کردن لینک پکیج استیکر بفرستید تا از طریق لینک بتوانید به اشتراک بگذارید.

Please provide a short name for your stickerpack. I’ll use it to create a link that you can share with friends and followers.

For example, this set has the short name ‘Animals’: https://telegram.me/addstickers/Animals

دوباره نمونه ایی را به عنوان مثال ذکر می کند من ابتداء نام”sheklakha” را فرستادم که پیام زیر آمد که می گفت قبلا گرفته شده است؛

Sorry, this short name is already taken.

بعدش نام “skeklakhai” را فرستادم که با پیام زیر روبرو شدم؛

Kaboom! I’ve just published your sticker pack. Here’s your link: https://telegram.me/addstickers/skeklakhai

You can share it with other Telegram users — they’ll be able to add your stickers to their sticker panel by following the link. Just make sure they’re using an up to date version of the app.

به این ترتیب پکیج استیکر خود را ساختم.

اما چگونه استیکرهای بعدی را به این پکیج اضافه کنیم؟

خیلی ساده می توانیم استیکرهایی بعدی خود را به این پکیج اضافه کنیم به این نحو که ؛

پیامی یا شکلکی بفرستید تا باز همان پیام اولی که در ابتداء آموزش اشاره کردم برای ما ارسال شود سپس گزینه دوم یعنی /addsticker را بزنید که پیامی به شکل زیر خواهد آمد؛

Adding a new sticker to the pack sheklakha.
Please select an emoji for the new sticker.

To add stickers to a different pack, use this command:
/addsticker telegram.me/addstickers/MyPack

منتهی به جای sheklakha نام پک استیکر شما خواهد بود سپس دوباره پیامی که سایز استیکر را را به ما گوش زد می کرد باز خواهد شد ، استیکر بعدی را ارسال می کنیم که با پیام زیر روبرو خواهیم شد ؛

There we go. I’ve added your sticker to the pack, it will become available to all Telegram users within an hour.

و به همین منوال بعد از این پیام بالا چیزی ارسال می کنیم که همان پیام ابتداء آموزش بیاد و /addsticker را می زنیم و بعد از پیام بعدی اموجی متناسب با استیکر خود را می فرستیم و بعد از پیامی که سایز استیکر را به ما می گوید استیکر خود را می فرستیم و تا آخر که به پکیج استیکرهای ما اضافه خواهد شد.

این هم نمونه پکیج استیکری که من ساختم

https://telegram.me/addstickers/skeklakhai

  • حمید صفری
  • ۰
  • ۰

کار با Slideshow Maker

Slideshow Maker اپلیکیشنی کاربردی برای گوشی‌های اندروید است که به کمک آن می‌توانید در محیطی زیبا از عکس‌های خود فایل‌های ویدیویی بسازید. با زوم‌اپ همراه باشید.

با وجود آنکه انتشار عکس‌ها در شبکه‌های مجازی در ابتدا با موج بزرگی از استقبال کاربران مواجه شد اما رفته رفته توجه کاربران در حال سوق پیدا کردن به سمت ویدیو‌ها است به طوری که اینستاگرام مدت زمان ویدیوهای قابل نشر را به یک دقیقه رسانده و از سوی دیگر پیش‌بینی شده است که محتوای فیسبوک تا چند سال دیگر به طور کامل ویدیویی شود. این موضوع با توجه به افزایش انتشار ویدیوها در حال حاضر معقولانه به نظر می‌رسد. البته این خبر به این معنا نخواهد بود که کاربران دیگر به سمت انتشار عکس‌های خود نخواهند رفت بلکه به احتمال زیاد عکس‌ها نیز در قالب ویدیو منتشر خواهند شد. طبیعتا امری جذاب‌تر به نظر می‌رسد که به جای انتشار یک عکس و نظرخواهی درباره‌ی آن، یک اسلایدشوی ویدیویی از چندین عکس را در یک پست به معرض دید بگذارید و از نظرات دیگران مطلع شوید. Slideshow Maker یکی از بهترین اپلیکیشن‌های موجود برای ساخت اسلایدشو و فایل ویدیویی از عکس‌ها است که به کمک آن می‌توانید از عکس‌های خود (چه یک عکس چه هر تعداد دلخواه دیگر) فایل‌های ویدیویی بسازید.

 

این امر به صورت کاملا شیک و جذاب انجام می‌شود به این صورت که علاوه بر افکت‌های جذابی که در زمان عوض شدن هر عکس می‌توانید مشخص کنید، قادر به انتخاب فایل موسیقی دلخواه نیز برای میکس شدن روی تصاویر خواهید بود تا یک میکس جذاب از تصاویر خود را به وجود بیاورید. در Slideshow Maker شما به بیش از ۲۰ افکت مختلف برای تغییر عکس‌ها و چندین موسیقی پیش‌فرض دسترسی خواهید داشت تا اگر موزیک جذابی در گوشی خود ندارید بتوانید از آرشیو پیش‌فرض Slideshow Maker استفاده کنید. محیط کاربری برنامه نیز به صورت متریال طراحی شده است و علاوه بر آنکه حس خوبی در زمان کار با برنامه به کاربر خواهد داد باعث دسترسی آسان به تمامی امکانات نیز شده است. مورد جذاب دیگری که در برنامه شاهد بودیم وجود تم‌های مختلفی برای اسلایدشو بود. برای مثال اگر مشغول تهیه‌ی یک اسلایدشو از عکس‌های تولد خود هستید می‌توانید با انتخاب تم تولد یک زمینه‌ی شاد و آیتم‌های متحرکی که به تولد و مراسم مرتبط هستند را در ویدیوی نهایی خود در اختیار داشته باشید. علاوه بر تمام امکاناتی که گفته شد، بسته‌های استیکر و افکت نیز در برنامه وجود دارند که در صورت تمایل می‌توانید به دانلود آن‌ها بپردازید. برای دانلود این برنامه که به صورت رایگان منتشر شده است می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

منبع

  • حمید صفری